Cílem předmětu je poskytnutí základního přehledu o konceptu kulturních a kreativních odvětví (dále jen KKO) v interdisciplinární perspektivě. Přednášky a cvičení budou věnovány hlavním příčinám růstu ekonomického a sociálního významu KKO v různých prostorových a sociálních kontextech. Dále budou prezentovány různé přístupy (sektorový přístup, přístup dle klasifikace zaměstnání, znalostní základy apod.) k vymezení těchto odvětví včetně jejich specifických rysů organizace práce a tvorby inovací, přičemž bude kladen důraz na rozlišení fungování kulturních a kreativních odvětví. Opomenut nebude taktéž základní nástin rozmístění a významu KKO na různých prostorových úrovních (EU, ČR, regiony).

- Tvůrci kurzu: Tomáš Sýkora
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní problematikou projektového řízení, a to v kontextu veřejného sektoru (neziskových organizacích, státní správy, místní samosprávy, akademické sféry) i firemního, zejména kulturního a kreativního prostředí. Součástí předmětu bude i rozbor základních aspektů fundraisingu, a to především s důrazem na potenciální zdroje financování projektů kulturního a kreativního odvětví. Studenti v rámci předmětu zvládnou odbornou terminologii, základní metody projektového řízení a principy fundraisingu. V rámci cvičení budou mít studenti rovněž možnost aplikovat teoretické znalosti na praktických příkladech. Seznámí se základními aspekty úspěšných projektů. Po ukončení předmětu budou studenti schopni identifikovat klíčová místa a možnosti při zakládání, plánování, sledování, řízení a ukončení projektů, vymezit formy a metody vyhodnocování jednotlivých fází projektů a závěrečného vyhodnocení projektů. Frekventanti tohoto předmětu samostatně aplikují nabyté řídící metody a postupy při vytváření vlastních projektů.

- Tvůrci kurzu: Tomáš Sýkora