V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickým kontextem i reálnými procesy a problémy poskytování veřejných statků a služeb. Důraz bude kladen na schopnost aplikovat teoretické poznatky na řešení praktických problémů s poskytováním veřejných služeb ve městech a obcích ČR

Cílem předmětu je seznámit studenty se sběrem a následným využitím online dat pro růst businessu. Po absolvování kurzu budou studenti rozumět logice a kontextu sběru dat, seznámeni s tím, jak funguje internet. Dále se naučí orientovat v inzertních systémech (Meta, Google Ads a Sklik) a vyhodnocovat zde data. Další blok se zaměří na sběr dat (zejména v Google Analytics) a jejich reporting a vyhodnocování. Důraz bude kladen na aktivaci dat, aby nesloužila jen pro reporting ale pro skutečný růst revenue a profitu firem. V neposlední řadě získají studenti základní přehled o regulacích, které se týkají ochrany osobních údajů či zpracování uživatelských dat. Studenti budou také seznámeni s tím, jak ideálně začít kariéru v digitální analytice a jak funguje projektová práce.

Tento předmět poskytuje komplexní pohled na ekonomické chování a rozhodování jednotlivců. Hlavní důraz je kladen na experimentální a behaviorální ekonomii, přičemž jsou využívány také poznatky z evoluční psychologie a stále populárnější neuroekonomie. Unikátnost Úvodu do chování a rozhodování spočívá rovněž v praktické části, ve které si studenti mohou vyzkoušet nejmodernější technologie pro měření pozornosti, mozkové aktivity a vybraných fyziologických reakcí.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Kromě standardního přehledu hospodářskopolitických nástrojů je pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
V dnešní době, kdy moderní technologie mění způsob přepravy a dopravní chování jednotlivců i firem, je třeba, aby na tuto skutečnost reagovala města, kraje i národní instituce. Otvírá se také prostor pro nové mobilitní služby (např. typu sdílená mobilita). Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základy dopravní politiky, poskytnout přehled o nových trendech v mobilitě a možnostech veřejných institucí rozvoj dopravy a mobility ovlivňovat a řídit. Studenti budou seznámení s problematikou organizace, plánování a regulace dopravy a jejích dopadů na zdraví a životní prostředí se zvláštním důrazem na strategické dopravní plánování měst a regionů. Předmět dále představí problematiku dopravního chování a rozhodování jednotlivců a firem, sociální aspekty dopravy (dopady dopravní politiky na různé socioekonomické skupiny) a klíčové otázky dopravního plánování a rozhodování měst a regionů. Budou diskutovány nové a inovativní nástroje managementu udržitelné dopravy a mobility. Problematika bude ilustrována na případových studiích.
V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickým kontextem i reálnými procesy a problémy poskytování veřejných statků a služeb. Důraz bude kladen na schopnost aplikovat teoretické poznatky na řešení praktických problémů s poskytováním veřejných služeb ve městech a obcích ČR.
V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickým kontextem i reálnými procesy a problémy poskytování veřejných statků a služeb. Důraz bude kladen na schopnost aplikovat teoretické poznatky na řešení praktických problémů s poskytováním veřejných služeb ve městech a obcích ČR.

Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.

Digitální marketing, představuje využívání služeb internetu pro realizaci či podporu marketingových aktivit. Zákazníci na všech trzích díky internetu mění své nákupní chování a nákupní proces se výrazně změnil. V současné době je marketing na internetu velmi významnou složkou firemní komunikace. Kurz provede studenty základními principy digitálního marketingu tak, aby se absolventi kurzu dokázali v online prostředí lépe rozhodovat. Důraz je v kurzu kladen na zákazníka, na komplexní marketingovou komunikaci, na obsah a na prostředí sociálních sítí. Kurz je z velké části založen na praktických ukázkách profesionálů z praxe, neboť se jedná o velmi živý a proměňující se obor. Jejich zkušenosti a vhled do problematiky napomohou k tomu, aby si účastníci kurzu lépe osvojili nabité znalosti. Po absolvování kurzu se student dokáže zorientovat v prostředí digitálního marketingu a měl by dokázat samostatně navrhnout jednoduchou marketingovou kampaň.

Cílem kurzu je seznámit studenty se základními personálními činnostmi a procesy v organizacích. Důraz je kladen na porozumění důležitosti personálního řízení pro dosahování podnikových cílů i konkurenceschopnosti podniku/organizace. Se studenty budou témata probírána i v návaznosti na aktuální dění s následnou diskuzí.

Cílem prakticky orientovaného předmětu je seznámit studenty s kreativními metodami pro generování podnikatelských nápadů a tvorbu business modelů. Studenti buď mohou vytvořit a vyladit svůj vlastní podnikatelský záměr, nebo simulovat jeho vznik a prezentaci před investorem (tzv. pitch deck). Studenti trénují také práci v týmu a v cizím jazyce. Projekty budou moct konzultovat s odborníky z praxe. Kurz je vhodný i pro studenty jiných fakult a studenty na Erasmu.

Cílem kurzu je vysvětlit roli a fungování podpory podnikání na regionální úrovni na základě systémového, kontextuálního a komparativního přístupu. V průběhu kurzu se studenti seznámí s prvky a vztahy systému regionální podpory podnikání - základními institucemi, strategiemi a koncepcemi, konkrétními formami podpory podnikání a inovací z ústeckého regionu, jiných regionů ČR a zahraničí.
Předmět seznamuje studenty se základními principy ekonomie a jejich aplikací v oblasti sociální práce. Cílem je porozumět fungování ekonomických procesů na mikroekonomické i makroekonomické úrovni a umět je propojit s problematikou sociální politiky, chudoby, nezaměstnanosti a poskytování sociálních služeb. Kurz poskytuje základní orientaci v ekonomickém myšlení, umožňuje studentům chápat souvislosti mezi hospodářským vývojem a sociálními problémy a připravuje je na efektivní využívání ekonomických poznatků v praxi sociálního pracovníka.

Předmět Marketing a výzkum trhu je zaměřený na osvojení základních pojmů a kategorií marketingu, vý-znamu marketingu a marketingového plánování, analýzy marketingového prostředí, základních principů marketingu a interakce marketingového informačního systému a marketingového výzkumu.

Předmět je zaměřen na osvojení si základních znalostí týkajících se marketingu s ohledem na možnost aplikace ve sociálních službách, sociální práci a sociálním podnikání. Po ukončení budou studenti umět uplatňovat základní manažerské metody a techniky rozhodování v prostředí sociálních služeb, sociální práci a při společensky prospěšném podnikání. Podstatou marketingu v sociálních službách a sociální práci bude uvědomit si soulad potřeb vnějšího světa s účelem, cíli a zdroji instituce, a taktéž význam veřejného obrazu institucí u cílových skupin. Dále se v rámci prakticky orientovaného předmětu studenti seznámí s rolí a tvorbou sociálního/společensky prospěšného podnikání (tzv. business modelu) jako nástrojem na řešení společenských problémů. Studenti trénují také práci v týmu. Po jeho úspěšném ukončení budou studenti schopni generovat nápady na sociální podnikání a sestavit business model (dle lean canvas metodologie).

Předmět seznamuje studenty se základními principy ekonomie a jejich aplikací v oblasti sociální práce. Cílem je porozumět fungování ekonomických procesů na mikroekonomické i makroekonomické úrovni a umět je propojit s problematikou sociální politiky, chudoby, nezaměstnanosti a poskytování sociálních služeb. Kurz poskytuje základní orientaci v ekonomickém myšlení, umožňuje studentům chápat souvislosti mezi hospodářským vývojem a sociálními problémy a připravuje je na efektivní využívání ekonomických poznatků v praxi sociálního pracovníka.

Cílem kurzu Topical Issues of Globalization je poskytnout studentům hlubší porozumění procesům globalizace a jejich dopadům na ekonomiku, politiku, kulturu a životní prostředí. Studenti se seznámí s hlavními teoriemi globalizace, historickým vývojem a současnými trendy, včetně výzev a příležitostí, které globalizace přináší. Kurz podporuje rozvoj analytického myšlení, kritického přístupu k informacím a schopnost diskutovat o klíčových otázkách globalizace v akademickém i profesním prostředí.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.

Cílem tohoto kurzu je prozkoumat uplatnění managementu v oblasti životního prostředí s ohledem na stát, obce, firmy a domácnosti. Aplikovat obecné postupy managementu v těchto oblastech, představit používané přístupy, které řeší klíčové problémy v oblasti životního prostředí. Teoretické poznatky budou aplikovány a šířeji představovány na případových studiích z praxe. Kurz vychází z konceptu adaptivního managementu.