- Učitel: Lucie Vávrová
Cílem předmětu je seznámit studenty se sběrem a následným využitím online dat pro růst businessu. Po absolvování kurzu budou studenti rozumět logice a kontextu sběru dat, seznámeni s tím, jak funguje internet. Dále se naučí orientovat v inzertních systémech (Meta, Google Ads a Sklik) a vyhodnocovat zde data. Další blok se zaměří na sběr dat (zejména v Google Analytics) a jejich reporting a vyhodnocování. Důraz bude kladen na aktivaci dat, aby nesloužila jen pro reporting ale pro skutečný růst revenue a profitu firem. V neposlední řadě získají studenti základní přehled o regulacích, které se týkají ochrany osobních údajů či zpracování uživatelských dat. Studenti budou také seznámeni s tím, jak ideálně začít kariéru v digitální analytice a jak funguje projektová práce.

- Tvůrci kurzu: Lucie Povolná
- Tvůrci kurzu: Vojtěch Kotrba
- Tvůrci kurzu: Martin Stachoň
- Tvůrci kurzu: Pavol Minárik
- Učitel: Luke Bojčev
- Učitel: Lucie Vávrová
- Tvůrci kurzu: Hana Brůhová-Foltýnová
- Učitel: Lucie Vávrová
- Učitel: Luke Bojčev
- Učitel: Lucie Vávrová
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
- Tvůrci kurzu: Pavol Minárik
Digitální marketing, představuje využívání služeb internetu pro realizaci či podporu marketingových aktivit. Zákazníci na všech trzích díky internetu mění své nákupní chování a nákupní proces se výrazně změnil. V současné době je marketing na internetu velmi významnou složkou firemní komunikace. Kurz provede studenty základními principy digitálního marketingu tak, aby se absolventi kurzu dokázali v online prostředí lépe rozhodovat. Důraz je v kurzu kladen na zákazníka, na komplexní marketingovou komunikaci, na obsah a na prostředí sociálních sítí. Kurz je z velké části založen na praktických ukázkách profesionálů z praxe, neboť se jedná o velmi živý a proměňující se obor. Jejich zkušenosti a vhled do problematiky napomohou k tomu, aby si účastníci kurzu lépe osvojili nabité znalosti. Po absolvování kurzu se student dokáže zorientovat v prostředí digitálního marketingu a měl by dokázat samostatně navrhnout jednoduchou marketingovou kampaň.

- Tvůrci kurzu: Lucie Povolná
- Učitel: Eliška Nacházelová
Cílem prakticky orientovaného předmětu je seznámit studenty s kreativními metodami pro generování podnikatelských nápadů a tvorbu business modelů. Studenti buď mohou vytvořit a vyladit svůj vlastní podnikatelský záměr, nebo simulovat jeho vznik a prezentaci před investorem (tzv. pitch deck). Studenti trénují také práci v týmu a v cizím jazyce. Projekty budou moct konzultovat s odborníky z praxe. Kurz je vhodný i pro studenty jiných fakult a studenty na Erasmu.
- Tvůrci kurzu: Tomáš Siviček
- Tvůrci kurzu: Tomáš Siviček
- Tvůrci kurzu: Sylvie Kotíková
Předmět Marketing a výzkum trhu je zaměřený na osvojení základních pojmů a kategorií marketingu, vý-znamu marketingu a marketingového plánování, analýzy marketingového prostředí, základních principů marketingu a interakce marketingového informačního systému a marketingového výzkumu.

- Tvůrci kurzu: Michaela Jánská
Předmět je zaměřen na osvojení si základních znalostí týkajících se marketingu s ohledem na možnost aplikace ve sociálních službách, sociální práci a sociálním podnikání. Po ukončení budou studenti umět uplatňovat základní manažerské metody a techniky rozhodování v prostředí sociálních služeb, sociální práci a při společensky prospěšném podnikání. Podstatou marketingu v sociálních službách a sociální práci bude uvědomit si soulad potřeb vnějšího světa s účelem, cíli a zdroji instituce, a taktéž význam veřejného obrazu institucí u cílových skupin. Dále se v rámci prakticky orientovaného předmětu studenti seznámí s rolí a tvorbou sociálního/společensky prospěšného podnikání (tzv. business modelu) jako nástrojem na řešení společenských problémů. Studenti trénují také práci v týmu. Po jeho úspěšném ukončení budou studenti schopni generovat nápady na sociální podnikání a sestavit business model (dle lean canvas metodologie).

- Tvůrci kurzu: Eva Fuchsová
- Tvůrci kurzu: Michaela Jánská
- Tvůrci kurzu: Tomáš Siviček
- Tvůrci kurzu: Sylvie Kotíková
Cílem kurzu Topical Issues of Globalization je poskytnout studentům hlubší porozumění procesům globalizace a jejich dopadům na ekonomiku, politiku, kulturu a životní prostředí. Studenti se seznámí s hlavními teoriemi globalizace, historickým vývojem a současnými trendy, včetně výzev a příležitostí, které globalizace přináší. Kurz podporuje rozvoj analytického myšlení, kritického přístupu k informacím a schopnost diskutovat o klíčových otázkách globalizace v akademickém i profesním prostředí.
- Tvůrci kurzu: Eva Fuchsová
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.
- Tvůrci kurzu: Eva Fuchsová
- Tvůrci kurzu: Vojtěch Kotrba
- Tvůrci kurzu: Pavol Minárik
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.
- Tvůrci kurzu: Eva Fuchsová
- Tvůrci kurzu: Sylvie Kotíková
- Tvůrci kurzu: Vojtěch Kotrba
- Tvůrci kurzu: Pavol Minárik
- Tvůrci kurzu: Tomáš Siviček
- Tvůrci kurzu: Martin Stachoň
- Tvůrci kurzu: Lenka Dubová
- Tvůrci kurzu: Jan Macháč