Předmět nabízí základní vhled do oblasti studia veřejné správy, jeho těžištěm je následně problematika státní správy v podmínkách České republiky, její organizace, činnosti a další relevantní okruhy. V souladu s aktuálními otázkami jsou zařazena témata modernizace, především pak elektronizace státní správy, a mezinárodní spolupráce.

Předmět je určen studentům magisterského studia. Jeho absolvováním studenti získají hlubší teoretické poznatky o městě, podstatě jeho vzniku, funkcích, geografickém, ekonomickém a sociálním vývoji. Budou schopni identifikovat město v rámci hierarchie sídelní struktury a rozlišovat jednotlivé typy městských sídel. Studenti budou vedeni ke schopnosti identifikovat a analyzovat hlavní příčiny a dopady změn ve velikosti a struktuře městských oblastí s cílem rozpoznat faktory ovlivňující rozvoj měst a městských oblastí. Součástí předmětu je také přiblížení klíčových rozdílů mezi sídelními strukturami v celosvětovém rámci a v kontextu ekonomických, sociálních a environmentálních souvislostí. Předmět je zaměřen na aktuální problémy urbánních oblastí a způsoby jejich řešení v rámci jednotlivých politik Evropské unie v návaznosti na aktuální a budoucí programové období. Součástí předmětu je exkurze do vybraného města v ČR nebo sousedním Německu, rozhovor s představiteli města o aktuálních urbánních problémech.

Kurz poskytne studentům prvotní vstup do disciplíny regionálního rozvoje. Kurz je koncipován jako iniciační a přehledový a smyslem je nabídnout celkový pohled na problematiku rozvoje regionů a nabídnout schematický přehled témat, která budou detailněji řešena v dalších předmětech bakalářského a magisterského programu. Na konci kurzu budou studenti schopni zvládat základní orientaci v tématu regionálního rozvoje, budou rozumět fundamentálním poznatkům disciplíny, budou schopni vysvětlit základní pojmy a vyhledat si další informace ke studiu, budou schopni reprodukovat důležité problémy regionálního rozvoje v ČR a budou mít rámcové povědomí o nástrojích a způsobech možných řešení relevantních problémů.

Cílem kurzu je seznámit studenty se základní problematikou projektového řízení a to v kontextu veřejného sektoru (neziskových organizacích, státní a místní správy a samosprávy, akademické sféry) i firemního prostředí. Součástí kurzu bude i rozbor základních aspektů fundraisingu a to především s důrazem na potenciální zdroje financování projektů. Studenti v rámci kurzu zvládnou odbornou terminologii, základní metody projektového řízení a principy fundraisingu. V rámci cvičení budou mít studenti rovněž možnost aplikovat teoretické znalosti na praktických příkladech. Seznámí se základními aspekty úspěšných projektů. Po ukončení kurzu budou studenti schopni identifikovat klíčová místa a možnosti při zakládání, plánování, sledování, řízení a ukončení projektů, vymezit formy a metody vyhodnocování jednotlivých fází projektů a závěrečného vyhodnocení projektů. Frekventanti tohoto předmětu samostatně aplikují nabyté řídící metody a postupy při vytváření vlastních projektů.

Kurz je zaměřen na detailní studium poznatků souvisejících s tématem inovací a jejich reálnému zavádění ve veřejnoprávním i firemním prostředí. Propojuje perspektivu regionálních disciplín zaměřenou na fungování inovačního prostředí a ekonomických disciplín řešící možnosti využití inovací v praxi veřejných a privátních subjektů. Student kurzu bude schopen definovat téma inovací a rozlišovat základní pojmy, porozumí principům existence, tvorby a podpory inovačního prostředí, bude schopen analyzovat a bude připraven diskutovat možnosti i bariéry zavádění inovací v každodenních aktivitách ekonomických subjektů.

Kurz je zaměřen na detailní studium poznatků souvisejících s tématem inovací a jejich reálnému zavádění ve veřejnoprávním i firemním prostředí. Propojuje perspektivu regionálních disciplín zaměřenou na fungování inovačního prostředí a ekonomických disciplín řešící možnosti využití inovací v praxi veřejných a privátních subjektů. Student kurzu bude schopen definovat téma inovací a rozlišovat základní pojmy, porozumí principům existence, tvorby a podpory inovačního prostředí, bude schopen analyzovat a bude připraven diskutovat možnosti i bariéry zavádění inovací v každodenních aktivitách ekonomických subjektů.