Cílem předmětu je seznámit studenty se základní problematikou projektového řízení a to v kontextu veřejného sektoru (neziskových organizacích, státní a místní správy a samosprávy, akademické sféry) i firemního prostředí. Součástí předmětu bude i rozbor základních aspektů fundraisingu a to především s důrazem na potenciální zdroje financování projektů. Studenti v rámci předmětu zvládnou odbornou terminologii, základní metody projektového řízení a principy fundraisingu. V rámci cvičení budou mít studenti rovněž možnost aplikovat teoretické znalosti na praktických příkladech. Seznámí se základními aspekty úspěšných projektů. Po ukončení předmětu budou studenti schopni identifikovat klíčová místa a možnosti při zakládání, plánování, sledování, řízení a ukončení projektů, vymezit formy a metody vyhodnocování jednotlivých fází projektů a závěrečného vyhodnocení projektů. Frekventanti tohoto předmětu samostatně aplikují nabyté řídící metody a postupy při vytváření vlastních projektů.
Kurz je zaměřen na detailní studium poznatků souvisejících s tématem inovací a jejich reálnému zavádění ve veřejnoprávním i firemním prostředí. Propojuje perspektivu regionálních disciplín zaměřenou na fungování inovačního prostředí a ekonomických disciplín řešící možnosti využití inovací v praxi veřejných a privátních subjektů. Student kurzu bude schopen definovat téma inovací a rozlišovat základní pojmy, porozumí principům existence, tvorby a podpory inovačního prostředí, bude schopen analyzovat a bude připraven diskutovat možnosti i bariéry zavádění inovací v každodenních aktivitách ekonomických subjektů.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní problematikou projektového řízení a to v kontextu veřejného sektoru (neziskových organizacích, státní a místní správy a samosprávy, akademické sféry) i firemního prostředí. Součástí kurzu bude i rozbor základních aspektů fundraisingu a to především s důrazem na potenciální zdroje financování projektů. Studenti v rámci kurzu zvládnou odbornou terminologii, základní metody projektového řízení a principy fundraisingu. V rámci cvičení budou mít studenti rovněž možnost aplikovat teoretické znalosti na praktických příkladech. Seznámí se základními aspekty úspěšných projektů. Po ukončení kurzu budou studenti schopni identifikovat klíčová místa a možnosti při zakládání, plánování, sledování, řízení a ukončení projektů, vymezit formy a metody vyhodnocování jednotlivých fází projektů a závěrečného vyhodnocení projektů. Frekventanti tohoto předmětu samostatně aplikují nabyté řídící metody a postupy při vytváření vlastních projektů.
Kurz poskytne studentům prvotní vstup do problematiky disciplíny regionálního rozvoje. Kurz je koncipován jako iniciační a přehledový a smyslem je nabídnout celkový pohled na problematiku rozvoje regionů a nabídnout schematický přehled témat, která budou detailněji řešena v dalších předmětech bakalářského a magisterského programu. Na konci kurzu budou studenti schopni zvládat základní orientaci v tématu regionálního rozvoje, budou rozumět fundamentálním poznatkům disciplíny, budou schopni vysvětlit základní pojmy a vyhledat si další informace ke studiu, budou schopni reprodukovat důležité problémy regionálního rozvoje v ČR a budou mít rámcové povědomí o nástrojích a způsobech možných řešení relevantních problémů.
Kurz poskytne studentům prvotní vstup do problematiky disciplíny regionálního rozvoje. Kurz je koncipován jako iniciační a přehledový a smyslem je nabídnout celkový pohled na problematiku rozvoje regionů a nabídnout schematický přehled témat, která budou detailněji řešena v dalších předmětech bakalářského a magisterského programu. Na konci kurzu budou studenti schopni zvládat základní orientaci v tématu regionálního rozvoje, budou rozumět fundamentálním poznatkům disciplíny, budou schopni vysvětlit základní pojmy a vyhledat si další informace ke studiu, budou schopni reprodukovat důležité problémy regionálního rozvoje v ČR a budou mít rámcové povědomí o nástrojích a způsobech možných řešení relevantních problémů.
Kurz je zaměřen na detailní studium poznatků souvisejících s tématem inovací a jejich reálnému zavádění ve veřejnoprávním i firemním prostředí. Propojuje perspektivu regionálních disciplín zaměřenou na fungování inovačního prostředí a ekonomických disciplín řešící možnosti využití inovací v praxi veřejných a privátních subjektů. Student kurzu bude schopen definovat téma inovací a rozlišovat základní pojmy, porozumí principům existence, tvorby a podpory inovačního prostředí, bude schopen analyzovat a bude připraven diskutovat možnosti i bariéry zavádění inovací v každodenních aktivitách ekonomických subjektů.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní problematikou projektového řízení a to v kontextu veřejného sektoru (neziskových organizacích, státní a místní správy a samosprávy, akademické sféry) i firemního prostředí. Součástí předmětu bude i rozbor základních aspektů fundraisingu a to především s důrazem na potenciální zdroje financování projektů. Studenti v rámci předmětu zvládnou odbornou terminologii, základní metody projektového řízení a principy fundraisingu. V rámci cvičení budou mít studenti rovněž možnost aplikovat teoretické znalosti na praktických příkladech. Seznámí se základními aspekty úspěšných projektů. Po ukončení předmětu budou studenti schopni identifikovat klíčová místa a možnosti při zakládání, plánování, sledování, řízení a ukončení projektů, vymezit formy a metody vyhodnocování jednotlivých fází projektů a závěrečného vyhodnocení projektů. Frekventanti tohoto předmětu samostatně aplikují nabyté řídící metody a postupy při vytváření vlastních projektů.
Předmět má za cíl základním způsobem představit odvětví cestovního ruchu, jeho reálné rozmístění na regionální úrovni v ČR a diskutovat možná nástroje na podporu rozvoje cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni. Po absolvování předmětu studenti budou rozumět významu cestovního ruchu a jeho přínosu pro ekonomiku a trh práce, budou schopni analyzovat cestovní ruch v zájmovém území pomocí dostupných dat a informací, budou schopni identifikovat hlavní destinace a lokality cestovního ruchu v ČR, porozumí principů destinačního managementu a budou schopni kriticky diskutovat možnosti podpory a regulaci cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni.
Předmět má za cíl základním způsobem představit odvětví cestovního ruchu, jeho reálné rozmístění na regionální úrovni v ČR a diskutovat možná nástroje na podporu rozvoje cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni. Po absolvování předmětu studenti budou rozumět významu cestovního ruchu a jeho přínosu pro ekonomiku a trh práce, budou schopni analyzovat cestovní ruch v zájmovém území pomocí dostupných dat a informací, budou schopni identifikovat hlavní destinace a lokality cestovního ruchu v ČR, porozumí principů destinačního managementu a budou schopni kriticky diskutovat možnosti podpory a regulaci cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni.
Předmět má za cíl základním způsobem představit odvětví cestovního ruchu, jeho reálné rozmístění na regionální úrovni v ČR a diskutovat možná nástroje na podporu rozvoje cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni. Po absolvování předmětu studenti budou rozumět významu cestovního ruchu a jeho přínosu pro ekonomiku a trh práce, budou schopni analyzovat cestovní ruch v zájmovém území pomocí dostupných dat a informací, budou schopni identifikovat hlavní destinace a lokality cestovního ruchu v ČR, porozumí principů destinačního managementu a budou schopni kriticky diskutovat možnosti podpory a regulaci cestovního ruchu na lokální a regionální úrovni.

Kurz je zaměřen na studium vzájemných vazeb mezi globálními a regionálními ekonomickými procesy, jež jsou vyjádřeny zejména regionální ukotveností globálních produkčních sítí a to se všemi jeho příčinami a důsledky. Po skončení kurzu budou jeho absolventi chápat obecnější zákonitosti a principy regionální lokalizace globálního kapitálu, porozumí principům a důsledkům globální dělby práce, budou umět vyhledávat a analyzovat data o jednotlivých případech i o územních a odvětvích agregacích, budou schopni kriticky hodnotit používané nástroje podpory příchodu nadnárodního kapitálu do regionálních ekonomik.

V souladu s aktuálními trendy předmět představuje stávající pojetí městského a regionálního marketingu a seznamuje s vybranými marketingovými koncepty řízení/správy území jak v podobě, kterou nabízí odborná literatura, tak i v podobě konkrétních reálných aplikací v České republice.
V souladu s aktuálními trendy předmět představuje stávající pojetí městského a regionálního marketingu a seznamuje s vybranými marketingovými koncepty řízení/správy území jak v podobě, kterou nabízí odborná literatura, tak i v podobě konkrétních reálných aplikací v České republice.

Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o fungování vysoké školy a o principech, na kterém je založen systém a průběh vysokoškolského vzdělávání v České republice. Studentům bude vysvětlena struktura univerzity i fakulty, jak probíhá studium a budou i seznámeni s veškerými vnitřními předpisy univerzity i fakulty, které průběh studia upravují. Okrajově bude pozornost věnována i historii univerzity a fakulty, aktivitám, kterých se lze při studiu účastnit a praktickým radám pro úspěšné absolvování studia.

Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o fungování vysoké školy a o principech, na kterém je založen systém a průběh vysokoškolského vzdělávání v České republice. Studentům bude vysvětlena struktura univerzity i fakulty, jak probíhá studium a budou i seznámeni s veškerými vnitřními předpisy univerzity i fakulty, které průběh studia upravují. Okrajově bude pozornost věnována i historii univerzity a fakulty, aktivitám, kterých se lze při studiu účastnit a praktickým radám pro úspěšné absolvování studia.