Cílem předmětu je seznámit posluchače se možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Kromě standardního přehledu hospodářskopolitických nástrojů je pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
Předmět Marketing a výzkum trhu je zaměřený na osvojení základních pojmů a kategorií marketingu, vý-znamu marketingu a marketingového plánování, analýzy marketingového prostředí, základních principů marketingu a interakce marketingového informačního systému a marketingového výzkumu.
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami pro modelování chování jednotlivých ekonomických subjektů (domácností a firem) na mikroekonomických trzích. Záměrem je poskytnout studentům širokou škálu témat aplikované mikroekonomie s ohledem na souhru mezi ekonomickými modely, daty a metodami

Digitální marketing, představuje využívání služeb internetu pro realizaci či podporu marketingových aktivit. Zákazníci na všech trzích díky internetu mění své nákupní chování a nákupní proces se výrazně změnil. V současné době je marketing na internetu velmi významnou složkou firemní komunikace. Kurz provede studenty základními principy digitálního marketingu tak, aby se absolventi kurzu dokázali v online prostředí lépe rozhodovat. Důraz je v kurzu kladen na zákazníka, na komplexní marketingovou komunikaci, na obsah a na prostředí sociálních sítí. Kurz je z velké části založen na praktických ukázkách profesionálů z praxe, neboť se jedná o velmi živý a proměňující se obor. Jejich zkušenosti a vhled do problematiky napomohou k tomu, aby si účastníci kurzu lépe osvojili nabité znalosti. Po absolvování kurzu se student dokáže zorientovat v prostředí digitálního marketingu a měl by dokázat samostatně navrhnout jednoduchou marketingovou kampaň.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Kromě standardního přehledu hospodářskopolitických nástrojů je pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Kromě standardního přehledu hospodářskopolitických nástrojů je pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
Tento kurz je zaměřen na získání základní představy o tom, co jsou sdílení znalostí a znalostní organizace. Cílem je mimo jiné vést studenty ke sdílení znalostí, naučit je zavádět nástroje řízení znalostí ve firmách, vést znalostní pracovníky a používat nástroje pro hodnocení intelektuálního kapitálu. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni sdílet znalosti a pracovat se znalostmi ve firmách. Dále se naučí, jak implementovat nástroje řízení znalostí ve firmách, koordinovat úkoly zaměstnanců v oblasti řízení znalostí. Především v době rozvrhované výuky podle STAG mohou studenti (po předchozí e-mailové domluvě na l.mesicek@ujep.cz i mimo ní) využít konzultaci, interaktivní výklad atd. pomocí Skype, Google Meet atd. podle situace, dostupné konektivity a potřebné funkcionality. Studenti se hlásí alespoň 24 hodin před začátkem výuky.
Cílem tohoto kurzu je prozkoumat uplatnění managementu v oblasti životního prostředí s ohledem na stát, obce, firmy a domácnosti. Aplikovat obecné postupy managementu v těchto oblastech, představit používané přístupy, které řeší klíčové problémy v oblasti životního prostředí. Teoretické poznatky budou aplikovány a šířeji představovány na případových studiích z praxe. Kurz vychází z konceptu adaptivního managementu.
Cílem tohoto kurzu je prozkoumat uplatnění managementu v oblasti životního prostředí s ohledem na stát, obce, firmy a domácnosti. Aplikovat obecné postupy managementu v těchto oblastech, představit používané přístupy, které řeší klíčové problémy v oblasti životního prostředí. Teoretické poznatky budou aplikovány a šířeji představovány na případových studiích z praxe. Kurz vychází z konceptu adaptivního managementu.
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni zpracovat vlastní sebeanalýzu, formulovat a prezentovat svůj vlastní názor, charakterizovat chování manažera, vyhodnotit svůj time management, hledat úspory času a znát techniky zvládání stresu. Dále poznají a budou schopni identifikovat své role v týmu a využívat je při přípravě a realizaci projektů, např. zorganizovat, vést, analyzovat a vyhodnotit závěry různých druhů porad, připravit a realizovat výběrová řízení na určitou pracovní pozici včetně příslušné dokumentace. V rámci vlastní prezentace projektů absolventi předmětu využijí různých technik sebereprezentace. Absolventi budou umět formálně upravit obchodní dopis, stylizovat různé druhy obchodních a osobních dopisů a další podnikovou korespondenci. Na základě transakční analýzy a technik naslouchání budou studenti schopni usměrňovat způsob ústní komunikace s využitím prvků nonverbální komunikace a fokusu. Výstupy dílčích projektů budou součástí osobní složky (dokumentace) studenta
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku

Předmět Marketing a výzkum trhu je zaměřený na osvojení základních pojmů a kategorií marketingu, vý-znamu marketingu a marketingového plánování, analýzy marketingového prostředí, základních principů marketingu a interakce marketingového informačního systému a marketingového výzkumu.

Cílem kurzu je rozšířit poznatky studentů z oblasti marketingu a seznámit je se specifickými přístupy uplatňovanými v oblasti marketingu služeb. Studenti budou seznámeni nejen se základními charakteristickými vlastnostmi služeb, ale také s jejich důsledky na marketingové řízení organizací v oblasti služeb. Zvláštní pozornost bude věnována jednotlivým nástrojům marketingového mixu v oblasti marketingu služeb.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základ-ními modely trhu (model dokonané konkurence, oligopolu, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problemati-kou externalit a veřejných statků.

Cílem kurzu je vysvětlit roli a fungování podpory podnikání na regionální úrovni na základě systémového, kontextuálního a komparativního přístupu. V průběhu kurzu se studenti seznámí s prvky a vztahy systému regionální podpory podnikání - základními institucemi, strategiemi a koncepcemi, konkrétními formami podpory podnikání a inovací z ústeckého regionu, jiných regionů ČR a zahraničí.
Předmět je zaměřen na interdisciplinární chápání podstaty zakládání podniků, života a zániku podniku, základních činností s fungováním podniků. Výuka cvičení bude probíhat vypracováním praktických příkladů tvorby majetkové a kapitálové výstavby podniku. Hodnocení efektivnosti podniku a jeho financování bude posuzováno v součinnosti s podnikovými procesy. Diskutován bude význam inovačních procesů pro konkurenceschopnost podniku. Individuální i týmová práce studentů vyústí v přípravu a prezentaci projektů se zaměřením na praktické aktivity a řešení praktických příkladů podnikatelských subjektů v oblasti nákupu, výroby, určení výrobní kapacity, odbytu a stanovení kalkulace nákladů na produkt/službu podniku.
Kurz rozvíjí a prohlubuje schopnosti propojit vazby, nástroje a metody pro jednotlivé úrovně řízení podnikových činností při vytváření podnikatelských koncepcí. Důraz je kladen na aplikace metod strategické analýzy, investičního rozhodování, tvorby podnikových plánů, vytváření soustavy ukazatelů pro posouzení výkonnosti podniku, interpretaci výsledků.