Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Kurz seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, oligopolu, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Kurz seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, oligopolu, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.
Kurz navazuje na látku přednášenou v Ekonomii I, Ekonomii II, i v Dějinách ekonomických teorií (alternativní sociálně-ekonomické teorie). V "Hospodářské politice" dojde k rozšíření a prohloubení již dříve pojednaných otázek o nové vybrané pohledy. Důraz bude kladen na fungování státu a jeho institucí, intervence v podobě regulace (veřejné politiky) i problémy ve vztahu státu, trhu a ochrany spotřebitele. Po absolvování předmětu bude student znát základní teoretická východiska a bude umět kriticky zhodnotit procesy a nástroje pro formování a hodnocení hospodářské politiky, veřejných politik a regulace. Důraz je kladen na ekonomickou perspektivu.
Kurz navazuje na látku přednášenou v Ekonomii I, Ekonomii II, i v Dějinách ekonomických teorií (alternativní sociálně-ekonomické teorie). V "Hospodářské politice" dojde k rozšíření a prohloubení již dříve pojednaných otázek o nové vybrané pohledy. Důraz bude kladen na fungování státu a jeho institucí, intervence v podobě regulace (veřejné politiky) i problémy ve vztahu státu, trhu a ochrany spotřebitele. Po absolvování předmětu bude student znát základní teoretická východiska a bude umět kriticky zhodnotit procesy a nástroje pro formování a hodnocení hospodářské politiky, veřejných politik a regulace. Důraz je kladen na ekonomickou perspektivu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními sociologickými kategoriemi, pojmoslovím a hlavními sociologickými přístupy tak, aby získali nástroje k pochopení základních i specifických společenských procesů a jevů.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními sociologickými kategoriemi, pojmoslovím a hlavními sociologickými přístupy tak, aby získali nástroje k pochopení základních i specifických společenských procesů a jevů.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními sociologickými kategoriemi, pojmoslovím a hlavními sociologickými přístupy tak, aby získali nástroje k pochopení základních i specifických společenských procesů a jevů.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními sociologickými kategoriemi, pojmoslovím a hlavními sociologickými přístupy tak, aby získali nástroje k pochopení základních i specifických společenských procesů a jevů.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat gender jako analytickou kategorii i jako fenomén sociálně konstruující realitu. Předmětem uvažování nebude hodnocení, ale odkrývání přítomnosti genderových rozdílů a stereotypů v každodenním životě perspektivou jak makro, tak mikroúrovně.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat pojmy menšiny a většiny jako kategorie nerovnosti, moci a sociální kontroly, poskytnout jim přehled možných způsobů uvažování o jednotlivých aspektech těchto pojmů.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat pojmy menšiny a většiny jako kategorie nerovnosti, moci a sociální kontroly, poskytnout jim přehled možných způsobů uvažování o jednotlivých aspektech těchto pojmů.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat pojmy menšiny a většiny jako kategorie nerovnosti, moci a sociální kontroly, poskytnout jim přehled možných způsobů uvažování o jednotlivých aspektech těchto pojmů.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat gender jako analytickou kategorii i jako fenomén sociálně konstruující realitu. Předmětem uvažování nebude hodnocení, ale odkrývání přítomnosti genderových rozdílů a stereotypů v každodenním životě perspektivou jak makro, tak mikroúrovně.
Cílem kurzu je naučit studenty vnímat gender jako analytickou kategorii i jako fenomén sociálně konstruující realitu. Předmětem uvažování nebude hodnocení, ale odkrývání přítomnosti genderových rozdílů a stereotypů v každodenním životě perspektivou jak makro, tak mikroúrovně.