Cílem kurzu je seznámit studenty s managementem vztahu se zákazníky a tím rozšířit jejich znalosti, které již získali anebo získají v předmětech Marketing a Podnikový management. Kurz akcentuje zejména problematiku přístupů k zákazníkům, strategii vztahů se zákazníky, nástroje managementu těchto vztahů atd. Důraz je kladen také na zákaznickou politiku, na vztahy v rámci moderních forem a systémů obchodování, vytváření zákaznicky orientované organizace, formování zákaznických komunit apod.
Kurs představuje teoretický rámec pro efektivní management veřejných služeb. Vzhledem k podstatě veřejných služeb a jejich převažujícímu financování z veřejných zdrojů kurs studenty seznamuje s principy daňové teorie a teorie veřejných výdajů. U služeb financovaných částečně poplatky ze strany jejich uživatelů, či na které se vztahují ekologické daně, budou diskutovány dopady tohoto zpoplatnění. Kurs dále studenty provede vybranými případovými studiemi efektivního poskytování konkrétních veřejných služeb. Po absolvování kurzu by měl student umět posoudit ekonomickou efektivnost veřejných služeb a zároveň distribuční dopady jejich poskytování.
V dnešní době, kdy moderní technologie mění způsob přepravy a dopravní chování jednotlivců i firem, je třeba, aby na tuto skutečnost reagovala města, kraje i národní instituce. Otvírá se také prostor pro nové mobilitní služby (např. typu sdílená mobilita). Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základy dopravní politiky, poskytnout přehled o nových trendech v mobilitě a možnostech veřejných institucí rozvoj dopravy a mobility ovlivňovat a řídit. Studenti budou seznámení s problematikou organizace, plánování a regulace dopravy a jejích dopadů na zdraví a životní prostředí se zvláštním důrazem na strategické dopravní plánování měst a regionů. Předmět dále představí problematiku dopravního chování a rozhodování jednotlivců a firem, sociální aspekty dopravy (dopady dopravní politiky na různé socioekonomické skupiny) a klíčové otázky dopravního plánování a rozhodování měst a regionů. Budou diskutovány nové a inovativní nástroje managementu udržitelné dopravy a mobility. Problematika bude ilustrována na případových studiích.
V rámci kurzu se studenti seznámí s teoretickými aspekty i reálnými procesy a problémy poskytování veřejných statků a služeb v obcích. Důraz bude kladen na schopnost aplikovat teoretické poznatky na řešení praktických problémů s poskytováním veřejných služeb ve městech a obcích ČR.
Tento kurz rozvíjí a prohlubuje schopnosti analyzovat ekonomické chování jednotlivce a důsledky společenských interakcí v rámci konkrétních institucionálních uspořádání. Důraz je kladen na aplikace obecného ekonomického myšlení na širokou paletu situací, a to na úkor nižšího důrazu na technické a početní aspekty analýzy.
Předmět je zaměřen na interdisciplinární chápání podstaty zakládání podniků, života a zániku podniku, základních činností s fungováním podniků. Výuka cvičení bude probíhat vypracováním praktických příkladů tvorby majetkové a kapitálové výstavby podniku. Hodnocení efektivnosti podniku a jeho financování bude posuzováno v součinnosti s podnikovými procesy. Diskutován bude význam inovačních procesů pro konkurenceschopnost podniku. Individuální i týmová práce studentů vyústí v přípravu a prezentaci projektů se zaměřením na praktické aktivity a řešení praktických příkladů podnikatelských subjektů v oblasti nákupu, výroby, určení výrobní kapacity, odbytu a stanovení kalkulace nákladů na produkt/službu podniku.

Předmět je zaměřen na interdisciplinární chápání podstaty zakládání podniků, života a zániku podniku, základních činností s fungováním podniků. Výuka cvičení bude probíhat vypracováním praktických příkladů tvorby majetkové a kapitálové výstavby podniku. Hodnocení efektivnosti podniku a jeho financování bude posuzováno v součinnosti s podnikovými procesy. Diskutován bude význam inovačních procesů pro konkurenceschopnost podniku. Individuální i týmová práce studentů vyústí v přípravu a prezentaci projektů se zaměřením na praktické aktivity a řešení praktických příkladů podnikatelských subjektů v oblasti nákupu, výroby, určení výrobní kapacity, odbytu a stanovení kalkulace nákladů na produkt/službu podniku.

Manažerské dovednosti je nutné postupně získávat a osvojovat. Vedle předání praktických zkušeností prostřednictvím přednášek odborníků z praxe a stáží přímo ve firmách je jednou z dalších možností simulace manažerských činností. Předmět je zaměřen na problematiku řízení v organizacích podnikatelského i nepodnikatelského typu. Cílem kurzu je rozvoj dovedností a návyků nezbytných pro praktickou řídící práci založený na aplikaci nabitých teoretických poznatků při řešení reálných podnikatelských problémů inovativním způsobem. Prostředí vycházející z počítačové simulace trhu spolu s virtuálním konkurenčním prostředím více firem se svým charakterem velmi přibližuje reálným podmínkám řízení ekonomických subjektů. Činnost na cvičení má podobu celosemestrální manažerské hry, která simuluje činnost manažerů a vedoucích oddělení ve velkých společnostech a je postavena na práci studentů v týmech. Studenti se stanou představiteli managementu společnosti, budou řešit úkoly jako manažeři. Nedílnou součástí prostředí budou měnící se podmínky a situace na trzích, na které bude nutné rychle reagovat.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními personálními činnostmi a procesy v organizacích. Důraz je kladen na porozumění důležitosti personálního řízení pro dosahování podnikových cílů i konkurenceschopnosti podniku/organizace. Se studenty budou témata probírána i v návaznosti na aktuální dění s následnou diskuzí.
Cílem předmětu je seznámit studenty se strategickým myšlením a strategickou analýzou. Po úspěšném absolvování studenti posoudí faktory, které ovlivňují uplatnění strategického řízení a zvolí vhodné postupy analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, včetně analýzy nových výzev, jako jsou klimatická změna či státní regulace. Budou schopni popsat posloupnost kroků při formulaci strategie a navrhnou postup tvorby vhodné inovační strategie v podnicích, působících v různých oborech i v dalších typech organizací, a to i díky předaným zkušenostem od praktických odborníků zapojených do výuky. Současně zdůvodní volbu odpovídajících kritérií pro posouzení strategie, včetně analýzy rizik, v různých fázích její tvorby, implementace, realizace a evaluace. Získané znalosti a dovednosti budou studenti umět aplikovat pro strategický management firem, neziskových organizací i institucí veřejné správy.

Cílem kurzu je rozšířit poznatky studentů z oblasti marketingu a seznámit je se specifickými přístupy uplatňovanými v oblasti marketingu služeb. Studenti budou seznámeni nejen se základními charakteristickými vlastnostmi služeb, ale také s jejich důsledky na marketingové řízení organizací v oblasti služeb. Zvláštní pozornost bude věnována jednotlivým nástrojům marketingového mixu v oblasti marketingu služeb. Předmět je doporučen pro studenty se základní znalostí marketingu, tj. pro studenty 2. a 3. ročníku Bc. studia a studenty Mgr. studia!

V rámci předmětu se student seznámí fungováním státu a jeho institucí, intervencemi v podobě regulace (veřejné politiky) i problémy vztahu státu, trhu a ochrany spotřebitele. Po absolvování předmětu bude student znát základní teoretická východiska vztahu státu a firem, bude umět kriticky zhodnotit procesy a nástroje pro formování a hodnocení veřejných politik a regulace. Důraz je kladen na ekonomickou perspektivu.