Kurz rozvíjí a prohlubuje schopnosti propojit vazby, nástroje a metody pro jednotlivé úrovně řízení podnikových činností při vytváření podnikatelských koncepcí. Důraz je kladen na aplikace metod strategické analýzy, investičního rozhodování, tvorby podnikových plánů, vytváření soustavy ukazatelů pro posouzení výkonnosti podniku, interpretaci výsledků.
Kurz rozvíjí a prohlubuje schopnosti propojit vazby, nástroje a metody pro jednotlivé úrovně řízení podnikových činností při vytváření podnikatelských koncepcí. Důraz je kladen na aplikace metod strategické analýzy, investičního rozhodování, tvorby podnikových plánů, vytváření soustavy ukazatelů pro posouzení výkonnosti podniku, interpretaci výsledků.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Kromě standardního přehledu hospodářskopolitických nástrojů je pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
Předmět je netechnickou průpravou v ekonomických disciplínách. Seznamuje studenty s principy ekonomického způsobu myšlení a představuje základní poznatky ekonomické teorie o lidském jednání a jeho důsledcích pro fungování společnosti; využívá při tom příkladů z hospodářských dějin a z dějin hospodářské politiky.
Předmět je netechnickou průpravou v ekonomických disciplínách. Seznamuje studenty s principy ekonomického způsobu myšlení a představuje základní poznatky ekonomické teorie o lidském jednání a jeho důsledcích pro fungování společnosti; využívá při tom příkladů z hospodářských dějin a z dějin hospodářské politiky.
Tento předmět poskytuje komplexní pohled na ekonomické chování a rozhodování jednotlivců. Hlavní důraz je kladen na experimentální a behaviorální ekonomii, přičemž jsou využívány také poznatky z evoluční psychologie a stále populárnější neuroekonomie. Unikátnost Úvodu do chování a rozhodování spočívá rovněž v praktické části, ve které si studenti mohou vyzkoušet nejmodernější technologie pro měření pozornosti, mozkové aktivity a vybraných fyziologických reakcí.
Tento předmět poskytuje komplexní pohled na ekonomické chování a rozhodování jednotlivců. Hlavní důraz je kladen na experimentální a behaviorální ekonomii, přičemž jsou využívány také poznatky z evoluční psychologie a stále populárnější neuroekonomie. Unikátnost Úvodu do chování a rozhodování spočívá rovněž v praktické části, ve které si studenti mohou vyzkoušet nejmodernější technologie pro měření pozornosti, mozkové aktivity a vybraných fyziologických reakcí.

V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickým kontextem i reálnými procesy a problémy poskytování veřejných statků a služeb. Důraz bude kladen na schopnost aplikovat teoretické poznatky na řešení praktických problémů s poskytováním veřejných služeb ve městech a obcích ČR.

Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi aplikace ekonomického přístupu v analýze společnosti a jejímu ovlivňování prostřednictvím hospodářské politiky. Pozornost je zaměřena zejména na rozšíření tradiční ekonomie v podobě nové institucionální ekonomie a teorie veřejné volby.
Cílem předmětu je seznámit studenty s technikami pro modelování chování jednotlivých ekonomických subjektů (domácností a firem) na mikroekonomických trzích. Záměrem je poskytnout studentům širokou škálu témat aplikované mikroekonomie s ohledem na souhru mezi ekonomickými modely, daty a metodami

Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku

Seznámení s principy systému SAP, jeho moduly a podnikovými procesy.
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni zpracovat vlastní sebeanalýzu, formulovat a prezentovat svůj vlastní názor, charakterizovat chování manažera, vyhodnotit svůj time management, hledat úspory času a znát techniky zvládání stresu. Dále poznají a budou schopni identifikovat své role v týmu a využívat je při přípravě a realizaci projektů, např. zorganizovat, vést, analyzovat a vyhodnotit závěry různých druhů porad, připravit a realizovat výběrová řízení na určitou pracovní pozici včetně příslušné dokumentace. V rámci vlastní prezentace projektů absolventi předmětu využijí různých technik sebereprezentace. Absolventi budou umět formálně upravit obchodní dopis, stylizovat různé druhy obchodních a osobních dopisů a další podnikovou korespondenci. Na základě transakční analýzy a technik naslouchání budou studenti schopni usměrňovat způsob ústní komunikace s využitím prvků nonverbální komunikace a fokusu. Výstupy dílčích projektů budou součástí osobní složky (dokumentace) studenta
Cílem předmětu je seznámení studentů s principy Manažerských informačních systémů a dalších kategorií informačních systémů v podniku
Tento kurz je zaměřen na získání základní představy o tom, co jsou sdílení znalostí a znalostní organizace. Cílem je mimo jiné vést studenty ke sdílení znalostí, naučit je zavádět nástroje řízení znalostí ve firmách, vést znalostní pracovníky a používat nástroje pro hodnocení intelektuálního kapitálu. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni sdílet znalosti a pracovat se znalostmi ve firmách. Dále se naučí, jak implementovat nástroje řízení znalostí ve firmách, koordinovat úkoly zaměstnanců v oblasti řízení znalostí.
Cílem kurzu je vysvětlit roli a fungování podpory podnikání na regionální úrovni na základě systémového, kontextuálního a komparativního přístupu. V průběhu kurzu se studenti seznámí s prvky a vztahy systému regionální podpory podnikání - základními institucemi, strategiemi a koncepcemi, konkrétními formami podpory podnikání a inovací z ústeckého regionu, jiných regionů ČR a zahraničí.
Cílem prakticky orientovaného předmětu je seznámit studenty s kreativními metodami pro generování podnikatelských nápadů a tvorbu business modelů. Studenti buď mohou vytvořit a vyladit svůj vlastní podnikatelský záměr, nebo simulovat jeho vznik a prezentaci před investorem (tzv. pitch deck). Studenti trénují také práci v týmu a v cizím jazyce. Projekty budou moct konzultovat s odborníky z praxe. Kurz je vhodný i pro studenty jiných fakult a studenty na Erasmu.
Cílem kurzu je stimulovat u studentů kritické myšlení v oblasti globalizace, zejména ohledně změn ve světovém obchodu, pohybu kapitálu a role institucí jako je EU, Spojené národy, Světová obchodní organizace a Mezinárodní měnový fond. Studenti budou vedeni k vypracování případových studií se zaměřením na hospodářský růst, společenský rozvoj a implementaci hospodářských politik a zároveň anlyzovat kritické body v těchto procesech. Budou schopni analyzovat možné scénáře hospodářské politiky se zvláštním ohledem na EU.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými východisky moderní mikroekonomie. Předmět seznamuje studenty s metodologií ekonomie, modelem rozhodování spotřebitele a výrobce, základními modely trhu (model dokonané konkurence, monopolu), s trhy výrobních faktorů, problematikou externalit a veřejných statků.